Naprawy przecieków do wnętrza parkingów podziemnych to również uszczelnienie rampy zjazdowej. Te wyłożone kostką brukową są szczególnie pracochłonne, bo najpierw trzeba rozebrać kostkę, a potem dopiero naprawiać. Poniżej opis, jaki dostał nasz klient po spotkaniu na obiekcie zlokalizowanym przy ul Czerniakowskiej Warszawie. Woda pod posadzką, kolejna odsłona garażowej rzeczywistości.

Sytuacja na obiekcie

Podczas wizji lokalnej stwierdzono występowanie przecieków w przegłębieniu windy towarowej oraz przegłębieniu magazynu oleju.

Obiekt posadowiony jest na płycie fundamentowej o grubości ok 25 cm, na której wylano warstwę posadzki betonowej. Woda opadowa z rampy wjazdowej oraz najprawdopodobniej stykami roboczymi pod zewnętrznymi ścianami obiektu przedostaje się do garażu. Migruje pod posadzką na całą powierzchnię obiektu wypływając w miejscach obniżenia płyty dennej tj. w obu wymienionych przegłębieniach.

Przyczyna przecieku

kostka i ACONajwięcej wody pod posadzkę przedostaje się rampą zjazdową do garażu. Woda płynie zarówno po jak i pod kostką brukową rampy. Na połączeniu rampy i posadzki garażu nie ma odpływu liniowego, który odbierałby napływającą z góry wodę, przez co może ona wpływać pod posadzkę. A pod posadzką rozpływa się po całej powierzchni parkingu podziemnego.

Widoczna na zdjęciu podbudowa kostki brukowej była nasączona wodą, a pod korytem odpływu liniowego odkryliśmy kałużę.

Jednak samo zainstalowanie w tym miejscu odpływu liniowego nie zda egzaminu. Ta część wody, która płynie pod kostką brukową oraz w warstwie podbudowy nie będzie miała możliwości wpłynięcia do wnętrza kanału odpływu liniowego. Wszak woda nie płynie do góry. 

kostka i ACO 2Potwierdzeniem tego, którędy płynie woda, jest informacja od jednego z pracowników. Opisał on silnie wyciekającą wodę spomiędzy kostek brukowych w dolnym biegu rampy (zjawisko miało się nasialać podczas opadów deszczu). Zbiera się tam tak duża jej ilość, że nie „mieści się” pod kostką i wypływa.

Jedynym skutecznym rozwiązaniem problemu jest wymiana nawierzchni rampy z kostki brukowej na betonową. Dzięki temu rozwiązaniu woda będzie mogła płynąć wyłącznie po powierzchni betonu i w najniższym punkcie na progu wjazdu do garażu trafiać do nowo zainstalowanego odpływu. Przy okazji instalacji odpływu będzie też możliwe uszczelnienie styku warstw płyty dennej i posadzki.

Czystość odpływu liniowego

Aco i zniszczona posadzkaIstniejące na terenie opisywanego obiektu (zainstalowane w grubości betonu posadzki) odpływy liniowe są silnie zanieczyszczone, a przez to niedrożne. Większość wody wpływająca do ich wnętrza zostaje wchłonięta przez zgromadzone zanieczyszczenia. Możliwe, że woda z nieszczelnych odpływów liniowych również przedostaje się pod posadzkę - jest to bardzo częsty problem spotykany na garażach podziemnych. W praktyce może być też tak, że woda przedostaje się z koryta odpływu pod posadzkę i z powrotem w zależności od intensywności źródła wody.

W podsumowaniu...

Naprawa rampy to usunięcie kostki brukowej (i jej podbudowy) i betonowanie nowej rampy. Obecnie woda płynie nie tylko po powierzchni kostki, ale i pod nią oraz w samej podbudowie. Woda ta nie ma możliwości przedostania się do odpływów liniowych, ponieważ płynie poniżej poziomu wlewu.

W celu naprawy należy doprowadzić do sytuacji, w której woda płynie wyłącznie po powierzchni rampy, a następnie wpływa do poprzecznie zainstalowanego odpływu liniowego.

Dodatkowym, ale nie opisywanym w tym artykule aspektem jest ewentualna instalacja systemu ogrzewania rampy (kable, maty grzejne). System anty-oblodzeniowy może być pomocny, choć nie wszędzie jest instalowany. Jest on bardzo kłopotliwy w naprawie w razie uszkodzeń, a podczas eksploatacji kosztowny. Wydaje mi się, że lepsze jest zadaszenie. 

 

Masz pytania? Pisz na adres     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mgr inż. Mateusz Furs

manager ds. iniekcji 

 

Inblock sp. z o.o.

02-001 Warszawa

Al. Jerozolimskie 85/6b

NIP 701-039-26-72

KRS 0000473003; SĄD REJONOWY DLA M. ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Wysokość kapitału zakładowego: 50 000 PLN wpłacony w całości.

Zamknij

Ta strona uzywa plików cookies aby zapewnić poprawne jej funkcjonowanie Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj naszą Politykę prywatności.

Akceptuję pliki cookies od tej witryny.

"