W pierwszym zamyśle tego artykułu chciałem tylko pokazać uszkodzenia odpływów liniowych jakie do tej pory widziałem i sfotografowałem. Miał to być zestaw zdjęć zrobionych na wielu różnych parkingach (naziemnych i podziemnych). Na zdjęciach planowałem zademonstrować uszkodzenia oraz prawdziwe zniszczenia wielu rodzajów odpływów liniowych. W związku z tym jednak, że podobne uszkodzenia miewają różne skutki, omówię temat nico dokładniej.

Szczególnie, że odpływy betonowane są nie tylko w warstwach spadkowych, ale również (wreszcie) w konstrukcji stropów i płyt fundamentowych. 

 

Zniszczony, cieknący odpływ liniowy  

Zniszczony odpływ liniowy na parkingu CH TargówekZ jakimi uszkodzeniami mamy do czynienia najczęściej?  

Nadal najczęstszym przypadkiem jest sytuacja zabetonowanego odpływu liniowego w grubości posadzki betonowej - warstwy spadkowej. Pod nią znajduje się odpowiednia płyta fundamentowa lub strop pośredni.  

Klasyka gatunku polega na tym, że woda może swobodnie migrować pod posadzką na powierzchni całego parkingu oraz to, że nieszczelne koryta odpływu są bardzo często źródłem tej wody. Mamy więc taką sytuację, że odebrana z ociekających samochodów woda spływa po posadzce do odpływu, a z niego, zamiast do separatora, wpływa pod posadzkę. Jeśli w stropie sa jakieś rysy, to pewne jest, że zaczną one przeciekać.  

Odpływ liniowy na parkingu i spękana posadzkaOstatnio, podczas wizji lokalnej na budynku zlokalizowanym przy ul. Puławskiej w Warszawie odkryłem przeciek, którego źródłem była woda stojąca w korycie. Odpływ zabetonowany bezpośrednio w stropie (brak warstwy spadkowej) ale wzdłuż koryta pojawiły się rysy. I to właśnie z nich kapała woda.

Dlatego właśnie tak ważne jest, aby koryto odpływu było szczelne. A z tą szczelnością bywa różnie. 

 

Najczęściej niestety firmy instalujące odpływu liniowe uważają, że jak się zabetonuje, to się uszczelni. Nic bardziej mylnego. 

 

Zarośnięty odpływ liniowy

Kiedy wewnątrz odpływu liniowego pojawia się nowe życie, wiadomo na pewno, że nie ma mowy o regularnym myciu. A woda zamiast spływać, tworzy kałuże. 

 

 

 

 

Ruszt żeliwny

Widoczne ślady zniszczenia odpływów liniowych dotyczą najczęściej rusztów żeliwnych.

Odpływ liniowy na parkingu Nie są one odpowiedzialne za szczelność elementu, jednak, jak się zaraz okaże, nie są bez znaczenia. Produkuje się je i dostarcza w różnych klasach wytrzymałości. Również ich montaż i unieruchomienie bywa bardzo różne. 

W chwili obecnej prowadzimy remont odpływów liniowych na garażu, gdzie pomieszano rodzaje rusztów oraz ich sposób montażu. Efekt jest taki, że zdecydowana większość elementów jest ruchoma. Słyszałem, że jakiś czas temu taki ruszt dosłownie wbił się w spód przejeżdżającego auta. 

Jeśli koryto odpływu jest spękane, to oczywiście należy je wymienić. Kłopot w tym, że nikt tego nie wie, ponieważ ze świecą szukać parkingu z umytymi odpływami. Najczęściej zalega w nich muł oraz zlewki z mycia posadzki.

Zestaw napraw  

Wymiana koryta odpływu liniowego 

 

Na zdjęciu obok - po prawej usunięte koryto odpływu i zgroszkowany beton przygotowany do wklejenia nowego. Po lewej oszczyszone koryto z warstwą uszczelniającą (kolor czarny). Ponad widoczne ślady po otworach i pakerach - iniekcja zaprawą cementową w celu stabilizacji klawiszującej posadzki.

 

Z uszkodzeniami odpływów liniowych łączy się temat spękanych, łódkowatych i klawiszujących posadzek, a także przecieków przez rysy w stropie. Inblock naprawia cały ten zestaw uszkodzeń pozostawiając po sobie naprawiony beton i uszczelnione, zainiekowane rysy. Aha, nie ma też parkingu bez cieknącego przepustu…:)

 

Masz pytania? Pisz na adres     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mgr inż. Mateusz Furs

manager ds. iniekcji 

 

 

Inblock sp. z o.o.

02-001 Warszawa

Al. Jerozolimskie 85/6b

NIP 701-039-26-72

KRS 0000473003; SĄD REJONOWY DLA M. ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Wysokość kapitału zakładowego: 50 000 PLN wpłacony w całości.

Zamknij

Ta strona uzywa plików cookies aby zapewnić poprawne jej funkcjonowanie Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj naszą Politykę prywatności.

Akceptuję pliki cookies od tej witryny.

"