O ile przejechać metrem można codziennie wiele razy, o tyle do tunelu wchodzi się wyłącznie nocą. Kiedy przejedzie ostatni pociąg, a pasażerowie wysiądą na końcowych stacjach, tu zaczynają działać służby metra oraz wielu firm zewnętrznych.

Pomiędzy godziną 1.00 a 3.30 zaplanowane są inspekcje, pomiary, porządki oraz prace naprawcze. W nocy z niedzieli na poniedziałek obyła się jedna z konsultacji w tunelu przy stacji Politechnika. 

Spotkanie zaczyna się od zameldowania u dyżurnego stacji z podaniem ilości osób, które wchodzą na teren. Oczywiście niezbędne są przepustki i wcześniejsze wpisanie do planu robót na dany tydzień. Peron, pomimo pory, zalany jest takim samym jak zawsze światłem, tętni życiem. Ok godz. 1.00 wyłączany jest prąd na trzeciej szynie, można zaczynać.

tunel skręt miniW zasadzie ten odcinek metra przypomina raczej rurę ze złożonych ze sobą stalowych elementów. Aż trudno uwierzyć, że wszystko to znajduje się pod miastem. 

Celem spotkania jest punkt oznaczony hektometrem [hm] 113+50,00 w tunelu B12/B13 - tabliczka na ścianie tunelu. Wszystko, co ma miejsce w tunelach, oznaczane jest za pomocą hektometrów, inaczej nie byłoby możliwości dokładnego określenia położenia. 

Praca w tunelu różni się od tej wykonywanej na innych obiektach. Jest tylko jedno wyjście, trzeba iść do danego punktu, wykonać swoje zadanie i wrócić przed wyznaczonym terminem. Wraz z pracownikami metra oglądamy stan betonowego podtorza i kanału odwadniającego. Przejazd pociągów, drgania, wyjście składu z zakrętu, to wszystko może prowadzić, jak w każdej konstrukcji komunikacyjnej, to zmęczenia materiału. Szukamy pęknięć, rys i innych uszkodzeń. Po niemal 2 godzinach notatki zostają sporządzone, zdjęcia obrazują poczynione obserwacje. Wychodzimy w stronę stacji Politechnika, w przeciwną stronę tunel prowadzi do Centrum. Podczas inspekcji minęło nas kilku pracowników, którzy przechodzą tunel od stacji do stacji dokonując pomiarów.

Na samej stacji nadal trwają porządki. Około godziny 3.15 nad ranem miasto jeszcze śpi, jest już poniedziałek. Działanie w tunelu skończone, a przecież dzień pracy dla całej Warszawy jeszcze się nawet nie zaczął. 

 

Masz pytania? Pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mgr inż. Mateusz Furs

manager ds. iniekcji

Inblock sp. z o.o.

 

 

 

 

Inblock sp. z o.o.

02-001 Warszawa

Al. Jerozolimskie 85/8

NIP 701-039-26-72

KRS 0000473003; SĄD REJONOWY DLA M. ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Wysokość kapitału zakładowego: 50 000 PLN wpłacony w całości.

Zamknij

Ta strona uzywa plików cookies aby zapewnić poprawne jej funkcjonowanie Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj naszą Politykę prywatności.

Akceptuję pliki cookies od tej witryny.

"