Iniekcja kurtynowa to święty Graal iniekcji. Wszyscy o niej mówią, niewielu robi. Powodem są wysokie koszty oraz naprawdę duża trudność w wykonaniu. Potrzebny jest też wyszkolony, zgrany zespół pracowników i odpowiedni sprzęt z pompą dwuskładnikową na czele. Słowem technologiczna poprzeczka jest podniesiona wysoko. Bariera wejścia w tę część biznesu jest faktycznie wysoka. 

Żebym tylko umiał przenieść się w przeszłość...…i powiedzieć sobie, że trzeba było to zrobić, kupić, pojechać, powiedzieć. Żeby tylko... 

Ale się nie da. Więc nic nie robię. Życie przepływa między palcami. Inni mają wyniki, tylko nie ja. Wciąż tracę swoje teraz, bo zamiast pracować i działać, snuję pesymistyczne warianty możliwej przyszłości.  

Brzmi znajomo? 

Dość często się zdarza, że szukając jednej rzeczy trafia się na inne. I okazują się one na tyle ciekawe, że zapomina się, czego  się w zasadzie szukało. Dziś poszedłem jeszcze dalej, bo nie dość że wpadłem na ciekawy rysunek, to jeszcze zdałem sobie sprawę, że kilka lat temu sam wymyśliłem coś podobnego, oraz to, że dziś wymyśliłem coś jeszcze. Otóż żeby z tego przeglądania katalogu zrobić stały rytuał i wyciągać z niego ciekawostki jako inspiracje do tworzenia ciekawszych technologii napraw oraz, mam nadzieję, kolejnych ciekawych artykułów na mojego BLOGA

Odpowiedź na to pytanie podam na przykładzie rysy w stropie. Wyobraźmy sobie, że widzimy przeciekającą i kapiącą wodę z rysy. Co chwila pojawia się kolejna kropla, zwiększa swoją objętość i kiedy jej ciężar jest na tyle duży, że nie jest już w stanie utrzymać się na powierzchni betonu, spada. Leci w dół i rozbija się o polakierowaną karoserię Twojego samochodu. Rozpuszczone w kropli wody substancje zaczynają niszczyć lakier. Tego zacieku nie da się zmyć. Nic tak nie wkurza jak zniszczenie lśniącego lakieru nowego samochodu.

W pierwszym zamyśle tego artykułu chciałem tylko pokazać uszkodzenia odpływów liniowych jakie do tej pory widziałem i sfotografowałem. Miał to być zestaw zdjęć zrobionych na wielu różnych parkingach (naziemnych i podziemnych). Na zdjęciach planowałem zademonstrować uszkodzenia oraz prawdziwe zniszczenia wielu rodzajów odpływów liniowych. W związku z tym jednak, że podobne uszkodzenia miewają różne skutki, omówię temat nico dokładniej.

Szczególnie, że odpływy betonowane są nie tylko w warstwach spadkowych, ale również (wreszcie) w konstrukcji stropów i płyt fundamentowych. 

To oczywiście żart!  

Ale niestety strasznie prawdziwy. Ogólnie rzecz biorąc, kiedy rozpoczynamy uszczelnienie rys poprzez iniekcję ciśnieniową na garażu podziemnym, to w przeważającej ilości przypadków uszczelniamy też przepusty.  

Z doświadczenia wiem, że są one traktowane po macoszemu podczas budowy. Wszystko to, niby detale, pozostaje później na głowie firm zarządzających nieruchomościami i zarządów wspólnot. I obciąża budżety, znacznie. 

Naprawy przecieków do wnętrza parkingów podziemnych to również uszczelnienie rampy zjazdowej. Te wyłożone kostką brukową są szczególnie pracochłonne, bo najpierw trzeba rozebrać kostkę, a potem dopiero naprawiać. Poniżej opis, jaki dostał nasz klient po spotkaniu na obiekcie zlokalizowanym przy ul Czerniakowskiej Warszawie. Woda pod posadzką, kolejna odsłona garażowej rzeczywistości.

Dlaczego podłoga się zapadła? Kiedy pytam o początek procesu budowlanego to słyszę o wykopaniu fundamentów, zalaniu ich lub murowaniu bloczków, a później zasypaniu tego rodzimego gruntu pomiedzy ściany i zagęszczenie. Otóż tego właśnie gruntu najczęściej nie da się zagęścić prawidłowo. Już po kilku latach grunt osiada, czasem pomaga w tym woda gruntowa zmieniając swój poziom. Opadając „pociąga” grunt za sobą. Widziałem domy z posadzkami zapadniętymi nawet o ponad 6 cm. Tylko listwy przypodłogowe zostają na swoim poziomie przyklejone do ściany.

Inblock sp. z o.o.

02-001 Warszawa

Al. Jerozolimskie 85/6b

NIP 701-039-26-72

KRS 0000473003; SĄD REJONOWY DLA M. ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Wysokość kapitału zakładowego: 50 000 PLN wpłacony w całości.

Zamknij

Ta strona uzywa plików cookies aby zapewnić poprawne jej funkcjonowanie Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj naszą Politykę prywatności.

Akceptuję pliki cookies od tej witryny.

"