Co czujesz patrząc na kończący się za mostem tor?

Opublikowano: 6 marca 2018 Czas czytania: 1 minuta
Tory mostu kolejowego nad Kanałem Gliwickim

Pod koniec lutego wraz z pracownikami Porr S.A. oglądaliśmy przeznaczoną do renowacji linię kolejową nr 153 pomiędzy stacjami Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki w województwie Śląskim. A było co oglądać. Most nad Kanałem Gliwickim wydał mi się ciekawym, tajemniczym i zapomnianym zakątkiem. 

Co czujesz, patrząc na kończący się tuż za mostem tor? Zdziwienie? Zaciekawienie?… 

 

 

Przyczółek mostu kolejowego na Kanałem Gliwickim

Już niedługo tor ten ożyje i ponownie będzie w użyciu. Dziś przyczółki obiektu przenoszą nas w czasy tradycyjnego deskowania… z desek. 

Gdzieniegdzie widoczna korozja zbrojenia, tak więc rewitalizacja wszystkich obiektów i przepustów na pewno zajmie dość dużo czasu. Technologie naprawy żelbetu oraz uszczelnienie pęknięć i rys w technologii iniekcji ciśnieniowej na pewno znajdą tu zastosowanie. Wiem to tym bardziej, że w styczniu miałem okazję opiniować wstępną wersję specyfikacji technicznej napraw iniekcyjnych. 

A zatem, rewitalizacja, budowa, inżynierskie podejście do tematu, a potem podróż koleją niewykorzystywanym dziś w pełni szlakiem. Rozwój jest absolutnie koniczny, a takie inwestycje już w niedługim czasie przyczynią się do poprawy jakości polskich kolei.

Życzymy wszystkim pracownikom generalnego wykonawcy owocnych prac i szybkiego zakończenia prac!

 

Zespół Inblock sp. z o.o.

Dodaj komentarz

×