fbpx

Naprawa dylatacji przejścia podziemnego

Zaczynamy naprawę cieknącej dylatacji na Placu Strzegomskim we Wrocławiu. W ciągu najbliższego miesiąca będą pojawiały się w tym miejscu kolejne informacje o postępach w realizacji zadania. Remont realizowany jest na podstawie Umowy z Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta Wrocław. 

 

Stan dylatacji przed remontem przedstawiony jest na tym krótkim firmie:

 

 Dylatacje konstrukcyjne - jak to się uszczelnia?

Technologia naprawy uszczelnienia dylatacji konstrukcyjnej była już tematem wcześniejszych artykułów. Oto lista linków, to tekstów które omawiają sposób i dobór technologii do sytuacji zastanych na budowie:

Jak uszczelnić dylatację?  Opis naprawy ze zdjęciami z poprzednich realizacji. Jeśli jesteś ciekaw co można znaleźć wewnątrz dylatacji, ten artykuł jest dla Ciebie!

 

Jak uszczelnić dylatację górnego stropu garażu podziemnego?  Opis naprawy dylatacji konstrukcyjnej garażu podziemnego od strony podwórka z odkopaniem aż do powierzchni stropu. 

 

Iniekcyjne uszczelnienie dylatacji mostu autostrady A1   Artykuł opisuje trudną naprawę na obciążonym ruchem aut moście na autostradzie A1. Wiercenie i iniekcja odbywała się w bezpośrednim sąsiedztwie przejeżdzających TIR'ów. 

 

Sealing Expansion Joints with Dennis Wagner of Normet  To podcast, mój wywiad z managerem z firmy Normet z Niemiec. Rozmowa w języku angielskim, omówienie technologii napraw w zależności od sytuacji na budowie. Znakomite kompendium wiedzy podane w przystępny sposób. 

 

 Jedziemy do Wrocławia!  3 czerwca, od 5 rano w trasie!

 

 

 

3 czerwca zaczęliśmy prace od ustawienia płotu budowy i zdjęcia maskownicy. Z tą maskownicą nie było łatwo, ponieważ w zasadzie była rynną i to pełną błota. 

Naprawdę sporo się w niej zebrało gruntu, który ważył tooonę! I to naprawdę dobrze, że nikomu na głowę nic nie spadło. To jak wyglądało zdjęcie osłony i co się pod nią kryje we wnętrzu dylatacji możecie obejrzeć w tej relacji z pierwszego dnia prac. 

Uszczelnienie dylatacji zrealizowano poprzez wlanie do niej lepiku. Problem w tym, że z czasem, po latach lepik zamienił się w twardą, substancję, która już w niczym nie przypominała izolacji przeciwwodnej. A więc lepik nie jest rozwiązaniem. Dodatkowo wstrząsy generowane przez przejeżdzające tramwaje sprawiają, że materiał izolacyjny musi być elastyczny i wytrzymały na wibracje.

 

 

 

 

 

W poprzednim odcinku pokazałem, jak zdejmowaliśmy skorodowaną blaszaną maskownicę dylatacji na przejściu podziemnym.
Z tego powodu, po deszczu dyatacja znowu zaczęła przeciekać co utrudniało nam pracę. Ciężko się czyści dylatację, kiedy ciągle leje się z niej woda.
Wykonaliśmy wstępne uszczelnienie dylatacji przy użyciu żywicy poliuretanowej spienialnej i zatrzymaliśmy wyciek wody nad stropem w gruncie.
Po tej iniekcji ciśnieniowej można z powrotem wracać do właściwych zajęć:

 

 

 

Iniekcja ciśnieniowa dylatacji przejścia podziemnego we Wrocławiu

 

Iniekcja prowadzona była od strony podziemnej, z wnętrza przejścia. Szczelina dylatacji oczyszczona i przygotowana do podania żywicy.

Ze względu na okresu suszy, wstrząsu i bardzo trudny dostęp do placu budowy (obiekt używany publicznie) postanowiłem wybrać żywicę niekurczącą się i nie przesychającą gdy nie ma dostępu do wody gruntowej.

Wypełnienie szczeliny dylatacyjnej gumą iniekcyjną

 

Żeby skontrolować rozprzestrzenienie się żywicy we wnętrzu dylatacji, odkopaliśmy ją. Powyższe zdjęcie przedstawia płynącą i wypełniającą żywicę. Zwykle nikt tego nie robi, nikt nie ogląda dylatacji którą uszczelnia w ten sposób. Ale też niewiele osób posiada takie zdjęcia.

Iniekcja dylatacji konstrukcyjnej przejścia podziemnego 

Materiał użyty do naprawy tej dylatacji był tematem mojego ostatniego, już 9, odcinka podcastu pt:"Find Out When Using Injection Rubber Is a Far Better Choice Than Acrylic Gel"

 

 Po zakończnieu naprawy dylatacji konstrukcyjnej stropu przejścia podziemnego Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta wystawił nam Referencje, poniżej skan tego dokumentu.

Referencje Inblock 2020 Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu

 

Masz pytania? Pisz na adres              Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mgr inż. Mateusz Furs

manager ds. iniekcji 

 

najnowsze artykuły

najczęściej czytane

Bez nazwy 1

Inblock sp. z o.o.

02-001 Warszawa

Al. Jerozolimskie 85/6b

tel. +48 503 809 898

NIP 701-039-26-72

KRS 0000473003; SĄD REJONOWY DLA M. ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Wysokość kapitału zakładowego: 50 000 PLN wpłacony w całości.

Mapy Google

Zamknij

Ta strona uzywa plików cookies aby zapewnić poprawne jej funkcjonowanie Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj naszą Politykę prywatności.

Akceptuję pliki cookies od tej witryny.

"