fbpx

Naprawa dylatacji przejścia podziemnego

Zaczynamy naprawę cieknącej dylatacji na Placu Strzegomskim we Wrocławiu. W ciągu najbliższego miesiąca będą pojawiały się w tym miejscu kolejne informacje o postępach w realizacji zadania. Remont realizowany jest na podstawie Umowy z Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta Wrocław. 

 

Stan dylatacji przed remontem przedstawiony jest na tym krótkim firmie:

 

 Dylatacje konstrukcyjne - jak to się uszczelnia?

Technologia naprawy uszczelnienia dylatacji konstrukcyjnej była już tematem wcześniejszych artykułów. Oto lista linków, to tekstów które omawiają sposób i dobór technologii do sytuacji zastanych na budowie:

Jak uszczelnić dylatację?  Opis naprawy ze zdjęciami z poprzednich realizacji. Jeśli jesteś ciekaw co można znaleźć wewnątrz dylatacji , ten artykuł jest dla Ciebie!

 

Jak uszczelnić dylatację górnego stropu garażu podziemnego?  Opis naprawy dylatacji konstrukcyjnej garażu podziemnego od strony podwórka z odkopaniem aż do powierzchni stropu. 

 

Iniekcyjne uszczelnienie dylatacji mostu autostrady A1   Artykuł opisuje trudną naprawę na obciążonym ruchem aut moście na autostradzie A1. Wiercenie i iniekcja odbywała się w bezpośrednim sąsiedztwie przejeżdzających TIR'ów. 

 

Sealing Expansion Joints with Dennis Wagner of Normet  To podcast, mój wywiad z managerem z firmy Normet z Niemiec. Rozmowa w języku angielskim, omówienie technologii napraw w zależności od sytuacji na budowie. Znakomite kompendium wiedzy podane w przystępny sposób. 

 

 Jedziemy do Wrocławia!  3 czerwca, od 5 rano w trasie!

 

 

 

3 czerwca zaczęliśmy prace od ustawienia płotu budowy i zdjęcia maskownicy. Z tą maskownicą nie było łatwo, ponieważ w zasadzie była rynną i to pełną błota. 

Naprawdę sporo się w niej zebrało gruntu, który ważył tooonę! I to naprawdę dobrze, że nikomu na głowę nic nie spadło. To jak wyglądało zdjęcie osłony i co się pod nią kryje we wnętrzu dylatacji możecie obejrzeć w tej relacji z pierwszego dnia prac. 

Uszczelnienie dylatacji zrealizowano poprzez wlanie do niej lepiku. Problem w tym, że z czasem, po latach lepik zamienił się w twardą, substancję, która już w niczym nie przypominała izolacji przeciwwodnej. A więc lepik nie jest rozwiązaniem. Dodatkowo wstrząsy generowane przez przejeżdzające tramwaje sprawiają, że materiał izolacyjny musi być elastyczny i wytrzymały na wibracje.

 

 

 

 

 

W poprzednim odcinku pokazałem, jak zdejmowaliśmy skorodowaną blaszaną maskownicę dylatacji na przejściu podziemnym.
Z tego powodu, po deszczu dyatacja znowu zaczęła przeciekać co utrudniało nam pracę. Ciężko się czyści dylatację, kiedy ciągle leje się z niej woda.
Wykonaliśmy wstępne uszczelnienie dylatacji przy użyciu żywicy poliuretanowej spienialnej i zatrzymaliśmy wyciek wody nad stropem w gruncie.
Po tej iniekcji ciśnieniowej można z powrotem wracać do właściwych zajęć:

 

 

 

Iniekcja ciśnieniowa dylatacji przejścia podziemnego we Wrocławiu

 

Iniekcja prowadzona była od strony podziemnej, z wnętrza przejścia. Szczelina dylatacji oczyszczona i przygotowana do podania żywicy.

Ze względu na okresu suszy, wstrząsu i bardzo trudny dostęp do placu budowy (obiekt używany publicznie) postanowiłem wybrać żywicę niekurczącą się i nie przesychającą gdy nie ma dostępu do wody gruntowej.

Wypełnienie szczeliny dylatacyjnej gumą iniekcyjną

 

Żeby skontrolować rozprzestrzenienie się żywicy we wnętrzu dylatacji , odkopaliśmy ją. Powyższe zdjęcie przedstawia płynącą i wypełniającą żywicę. Zwykle nikt tego nie robi, nikt nie ogląda dylatacji którą uszczelnia w ten sposób. Ale też niewiele osób posiada takie zdjęcia.

Iniekcja dylatacji konstrukcyjnej przejścia podziemnego 

Materiał użyty do naprawy tej dylatacji był tematem mojego ostatniego, już 9, odcinka podcastu pt:"Find Out When Using Injection Rubber Is a Far Better Choice Than Acrylic Gel"

 

 Po zakończnieu naprawy dylatacji konstrukcyjnej stropu przejścia podziemnego Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta wystawił nam Referencje, poniżej skan tego dokumentu.

Referencje Inblock 2020 Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu

 

Masz pytania? Pisz na adres              Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mgr inż. Mateusz Furs

manager ds. iniekcji 

 

najnowsze artykuły

najczęściej czytane

Bez nazwy 1

This Free PDF Checklist Reveals a 7-Question Methodology

you can use today to increase your effectiveness and build a personal brand.

Inblock sp. z o.o.

02-001 Warszawa

Al. Jerozolimskie 85/6b

tel. +48 503 809 898

NIP 701-039-26-72

KRS 0000473003; SĄD REJONOWY DLA M. ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Wysokość kapitału zakładowego: 50 000 PLN wpłacony w całości.

Mapy Google

Zamknij

Ta strona uzywa plików cookies aby zapewnić poprawne jej funkcjonowanie Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj naszą Politykę prywatności.

Akceptuję pliki cookies od tej witryny.

"