Czy jedzie z nami pompa?

Opublikowano: 12 marca 2018 Czas czytania: 4 minuty

Tak, brzmi śmiesznie, ale też przerażająco. Strasznie prawdziwie. Zdarzyło Ci się nie zabrać ze sobą przedłużacza na budowę? Podobno to przedłużaczy najczęściej brakuje i kończy się na dodatkowych, nieplanowanych oczywiście wydatkach. A co, gdybyś dysponował listą kontrolną podczas załadunku auta przed wyjazdem? Bądź raczej jak Amundsen*, nie jak Scott**.

Lista kontrolna, skąd wiedzieć co ma na niej być? 

Po kolei… Żeby odpowiedzieć na jedno pytanie, trzeba najpierw poznać odpowiedzi na 3 inne. Jedno z praw Murphy’ego mówi, że jeśli masz coś zrobić, to na pewno najpierw musisz zrobić coś innego. Załóżmy, że dziś nie zacząłeś działalności w swojej branży. Masz za sobą kilka wcześniejszych realizacji. Wiesz czego zabrakło, co jeszcze by się przydało, co było niepotrzebne. Korzystaj też z porad i doświadczeń innych. Nie bój się pytać swoich współpracowników.

Notuj wszystko co okazywało się konieczne, w szczególności te rzeczy, których zabrakło. Nastawiaj się na te nieoczywiste potrzeby. Wyobraź sobie, że jedziesz na pustynię. Nic tam nie kupisz, nic nie zmajstrujesz. Albo masz cały potrzebny sprzęt, albo brak najmniejszej kalamitki Cię powali.

Zbierz notatki w całość

Lista kontrolna, to opracowany na podstawie doświadczeń, również osób trzecich, spis potrzebnego ekwipunku i czynności do wykonania przed akcją. Występuje w każdej niemal branży i jest do nich przystosowana. Pozwala zaoszczędzić czas, pozwala na przekazanie pakowania mniej doświadczonej osobie. Zamiast dopytywania i stresu, ładujesz auto zgodnie z listą. I nawet kolejność pakowania możesz dostosować wg własnych potrzeb.

Lista kontrolna dla iniekcji rys

opakowania z iniekcyjną żywicą poliuretanowąW zależności od rodzaju prac, jakie masz wykonać, lista niezbędnego wyposażenia może się różnić. Jeśli mówisz o iniekcji rys żywicą poliuretanową, zabierasz ten właśnie materiał naprawczy, naczynia do mieszania i mieszadło, rozpuszczalnik, pompę iniekcyjną jednoskładnikową, wiertła, wiertarki, pakery, przedłużacze, oświetlenie  drabinki, końcówki 4- szczękowe, kompresor, hydronetkę, skrzynię narzędziową dużą, małą, zapasowe węże, folię, szmatki, materiał do zamykania rys, wkrętarkę, piłę tarczową i tarcze do betonu. Aż chciałoby się powiedzieć, że 

„ a tych wagonów jest ze czterdzieści,

Sam nie wiem, co się w nich jeszcze mieści”***

– tylko, że Ty powinieneś to wiedzieć. Bo ta niewiedza może zakończyć się nieukończoną pracą i koniecznością kolejnego przyjazdu. Nawet zawartość każdej ze skrzyń powinna być znana i opisana, a każdy pracownik dokładnie się powinien orientować gdzie co leży.

Dobra praktyka

Każda pompa posiada własną skrzynkę narzędziową z kluczami, wężykami, olejem. Możesz ją rozkręcić, umyć, nasmarować, naprawić, „postawić na nogi” i ukończyć pracę. 

Każde auto jest wyposażone we własny sprzęt – staraj się nie wymieniać sprzętu pomiędzy zespołami i autami. Przeważnie kończy się to tym, że coś „się zepsuło” ale informacja o tym nie dotarła do zainteresowanych. Jeśli masz coś uszkodzone, naprawiaj od razu, później będzie za późno.

Wszystkie auta są wyposażone w taki sam sprzęt, aby przesunięcie pracownika pomiędzy zespołami nie wyłączało go z możliwości aktywnego działania. 

Wszystkie zespoły pracują wg tych samych, określonych reguł. Jeśli ich nie masz, to nie bądź zdziwiony (tak jak ja bywałem, i bywam nadal), że Klienci różnie reagują na Twoją firmę i Twoich pracowników.

Stoickie podejście

Jeśli raz jest świetnie, a raz tylko tak sobie i masz nadzieję, że gorzej już nie będzie to wiedz, że na pewno będzie. Spodziewaj się najgorszego. Szykuj się na najgorsze. Przewiduj problemy. Przeciwdziałaj im. Podchodź do nich ze spokojem. Wiem, jak to brzmi. Ale naprawdę nie masz innego wyjścia. Bo jeśli nie, to nie wrócisz z tarczą, nie skończysz pracy. Nie dasz rady! W każdej branży i nawet w iniekcji, którą traktuję jak męską grę i jak wyprawę na biegun, również nie podołasz.

 

Masz pytania? Pisz na adres          kontakt@inblock.com.pl

mgr inż. Mateusz Furs

manager ds. iniekcji

 

*norweski badacz polarny, pierwszy zdobywca bieguna południowego 14.12.1911.

** brytyjski dowódca wyprawy na biegun południowy, osiągnął biegun 17.01.1912, zginął wraz z załogą podczas powrotu z powodu złego przygotowania i niewystarczających zapasów. 

*** wiersz „Lokomotywa”, Julian Tuwim

Dodaj komentarz

Jeden komentarz

  • mariuszc pisze:

    Na pocieszenie wszystkim którzy musieli się „wracać” powiem że znajomym zajeło 2 dni (48H) wyjazd po pręty gwintowane „do miasta” z dźungli” w Tajlandii. Dwa dni w plecy ponieważ ktoś zapomniał zapakować 8 cholernych szpilek.

×